Comfort zones #1

Sinds school weer is begonnen heb ik niet erg veel meer gepost. Niet omdat ik heel druk met school heb maar eigenlijk omdat ik niets heb wat ik kan reviewen. Omdat ik mijn blog niet kan laten verstoffen wil ik wel blijven posten en dus zal ik creatief moeten gaan worden met onderwerpen.

Vrijdag op school had ik een gesprek met een lerares over een project dat ik moet gaan doen. Het project is voor een kunstvak dat wij 'atelieruur' noemen. Aan het einde van het jaar moeten wij een presentatie doen van het werk dat we hebben gemaakt en ik moest dan ook een onderwerp bedenken. Omdat ik natuurlijk make-up freak ben moet ik daar iets mee doen! Maar wat..? 

Laatst las ik een verslag van een meisje dat in Londen woont en voor haar studie een onderzoekje heeft gedaan naar de reactie van mensen op uiterlijk. Omdat ze in Londen woont, waar mensen niet zo snel iets gek vinden, besloot ze het op een dating site te doen. De ene week was ze een gothic en de andere week een typisch engels uitgaans meisje, compleet met kort jurkje en enorme gouden oorbellen. Ze kreeg hele verschillende reacties en dit vond ik zo apart! Het feit dat uiterlijk zo'n grote rol speelt verbaasd me niet maar ik vind het wel heel apart om de verschillende reacties te lezen. Dit verslag vond ik zo interessant dat ik er misschien wel iets mee wil doen! 

Sinds kort wil ik heel graag uit mijn comfort zone stappen door bijvoorbeeld gekke lipstick kleuren te dragen. Voor mij is anders zijn dan andere mensen een hele tijd geen probleem geweest, in de tweede en derde van de middelbare school was ik een emo en zag ik er erg apart uit. Ik vond het niet erg wat mensen vonden of dat ze naar me keken, omdat ik blij was met de dikke zwarte eyeliner rond mijn ogen en de clip in haarstukjes in het roze en blauw. 

Nu ik wat ouder ben merk ik dat ik veel sneller bang ben wat mensen van mij denken, ik kleed me 'normaal' en doe zo 'normaal' als ik kan zodat ik geen haat comments krijg of vreemde blikken. Sinds kort draag ik soms paarse lippenstift of felle kleuren oogschaduw als ik daar zin in heb en daar heb ik absoluut geen problemen mee! Het liefste zou ik dan ook het huis uit gaan met blauwe lipstick of met zwarte lipstick als ik daar zin in heb, helaas ben ik te bang voor de reacties die ik zal krijgen. 
Met het project dat ik wil uitvoeren wil ik uit mijn comfort zone stappen en zien wat het met mij maar ook met anderen doet. Het lijkt me heel eng maar tegelijk heel leuk om mee te maken en een fijn idee dat ik zou kunnen dragen wat ik wil en wanneer ik dat maar wil. 
Ik ga over het onderwerp 'comfort zones' nog wel vaker praten dus vandaar dat er een #1 achter de titel staat, ik vind het fijn om even te delen met het internet en mijn lezers hoe ik denk over bepaalde onderwerpen. 

P.s. Als je dit nog leest ben je een toppetjuhh! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten