En toen had ik blauw haar

Misschien zag je het al op facebook of instagram, ik heb blauw haar! Of nouja, had want daar gaat deze post over.

Een paar dagen terug was ik met een vriendin in de stad en zagen we dat het budget merk W7 haarverf heeft! Het zijn potjes met verschillende felle kleuren zoals paars, roze, rood en blauw. Op de verpakking staat dat het een permanente verf is maar omdat er in de beschrijving staat dat het een gekleure créme spoeling is geloofde ik het niet helemaal. Ik zocht op internet een review en las dat het na 5 keer wassen er uit zou zijn. Uiteindelijk bleek het dus een spoeling te zijn en zou het elke keer dat het gewassen werd vervagen. 

Met een potje verf in een blauw/groene kleur liep ik de winkel uit, voor 2 potjes rekende ik maar 10 euro af! Mijn vriendin en ik besloten het op de dag van mijn verjaardags feest te verven.

Afgelopen zaterdag was het zo ver, we gingen enthousiast aan de slag. Ik had blauw/groen en mijn vriendin had een soort witte kleur. Beide kleuren pakten niet uit zoals we wilden, ik bleef zitten met een groene kleur en bij mijn vriendin zag je geen enkel verschil. 

(Schrik niet! Dat paarse plukje is een clip in-extention, het was een verkleed feestje dus ik was verkleed als emo)

De dag na het feest besloten we het nog een keer te proberen, deze keer kocht ik een potje in het fel blauw. Deze keer pakte het best goed uit en had ik blauwe haar punten.



Het was leuk en aardig TOT ik maandag werd gebeld door de Douglas, ik had laatst een sollicitatie gesprek gehad en ze wilden dat ik terug kwam voor een tweede gesprek. Aangezien werken bij de Douglas een speciale kans voor mij is en ik het heel graag wil kan ik geen risico nemen door met blauw haar binnen te komen lopen. Ik besloot het thuis een aantal keer achter elkaar te wassen zodat het er uit zou spoelen, in mijn hoofd klonk het als een prima plan maar helaas liep het weer eens niet als gepland.

Ik kwam thuis en begon te wassen, na 5 keer wassen was er bijna niets veranderd! Ik keek op internet naar dingen die helpen bij het ontkleuren, ik had vanaf het begin al anti-roos shampoo gebruikt om te wassen en dat had dus niet gewerkt. Ik las dat je bakpoeder of vitamine c door je shampoo kan mengen of je haar kan wassen met afwas middel. Ik heb al deze tips uitgevoerd en geen een heeft gewerkt...

Mijn oma kwam via mijn tante met het idee om het te blonderen... op dinsdag avond gingen we aan de slag en mijn haar werd GROEN. Niet blond met een groene glans maar serieus groen.. Mijn oma zei dat ze wel ging zoeken naar een oplossing en dat ik wel zou zien wat het zou worden.



Nu, op woensdag, (1 dag voor het gesprek én de schoolfoto) heeft mijn oma een oplossing gevonden, ze heeft het geverfd en sinds ongeveer 2 uurtjes ben ik geen blondine meer...


3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig verhaal Joëlle �� ondanks alles moest ik toch hartelijk lachen om je droge en humorvolle verslag. Ik hoop van harte dat je wordt aangenomen bij Douglas want ik weet hoe graag je dat zou willen en weet zeker dat het helemaal bij je past. Succes en blijf schrijven!! ��������

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die rare vraagtekens zijn de emoticons die niet doorkomen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen