Rimmel Match Perfection foundation review

Zoals jullie misschien wel hebben gelezen in mijn vorige foundation review was er laatst bij trekpleister een actie op de Rimmel foundations, ik greep mijn kans en haalde er nog een om uit te proberen. 

Ik koos voor de Rimmel foundation die mij het meeste aansprak qua verpakking en nog een redelijk lichte kleur had. De match perfection foundation met spf 18 belooft licht en radidant te zijn.  


De verpakking is van glas waardoor hij best zwaar is maar erg chic aanvoelt, de dop en het pompje zijn van dik blauw  plastic met een glans. De letters op de verpakking zijn voor een deel metallic blauw en wit. 



De foundation is erg vloeibaar, voor je het weet glijdt hij van je hand af. 


Ik heb de kleur 100 Ivory. 



De kleur lijkt erg licht op mijn hand maar eigenlijk is hij bijna precies mijn kleur, mijn huid heeft wel een wat gelere ondertoon dus daar zie je wel dat hij niet helemaal goed aansluit. De dekking vind ik redelijk, het is geen full coverage maar ook geen bb/cc cream qua dekking. Je hebt er daarom best veel van nodig maar de dekking kan opgebouwd worden door meerdere laagjes aan te brengen. 

Helaas heb ik geen full face foto, ik heb namelijk de foto's gemaakt zonder SD kaart in de camera... Hoe slim?! Maar terug naar de foundation: ik meng tegenwoordig de stay matte foundation van Rimmel met deze zodat ik de goede kleur heb en een full coverage. Daar overheen draag ik op sommige plekken concealer in een lichtere kleur zodat ik een natuurlijke highlight heb. 

Al met al vind ik het een redelijke foundation, ik heb hem gekocht voor 10 euro in plaats van 15 euro dus dat is een hele goede deal geweest. De foundation blijft redelijk zitten, zo'n 8/9 uur met afpoederen en tussendoor bijwerken met poeder. 

De foundation is te koop bij trekpleister, kruidvat en etos, hij kost 15 euro.

1 opmerking: