School project!

Op school hebben we het vak "atelier uur" daar bij kunnen we kiezen uit drama, muziek of beeldende vorming (handvaardigheid) maar deze periode hadden ze er iets aan toegevoegd, we mochten ons eigen plan schrijven! En ik zou mezelf niet zijn als ik niet voor make up had gekozen haha.
Ik schreef mijn plan uit met een vriendin uit mijn klas en we waren super enthousiast er over. Toen moesten we wachten tot de volgende periode om te weten of ons plan was goed gekeurd. Al snel hoorde we dat nog 2 andere vriendinnen het ook een leuk plan vonden en mee wilde doen.

Na een weekje wachten konden we zien zat er een grime/styling groep was gemaakt omdat wij niet de enige waren die met make up wilden werken. Die vrijdag begonnen we met een plan opstellen voor de hele periode. Een moodboard/ideeën bord maken en een planning. Al snel kwamen we op het idee om elke week een nieuw thema te kiezen en dat op ons zelf of een van ons te maken. Dus dat werd thema's bedenken, uitkiezen en plannen. 

Toen we een planning hadden konden we ideeën per thema op zoeken op instagram, pinterest en andere sites en apps. (Alvast sorry voor de slechte kwaliteit foto's, ze zijn allemaal met mijn iPhone gemaakt.)



We begonnen de eerste week met zijn 3en omdat 1 van ons ziek was en dus maakte we één van ons op met zijn tweeën. 

Model: Onyx, Thema: Girly, Make up: Lois, Joëlle


Model: Onyx, Thema: girly, Make up: Lois, Joëlle

De tweede week waren we ook niet compleet dus besloten we op ons zelf los te gaan met het thema "film inspired". Onyx en Lois (Onyx hier boven op de foto's te zien en Lois hier onder) kozen toevallig allebei voor de kleine zeemeermin. Ik koos voor de disney film frozen dus uiteindelijk werd het meer een disney inspired thema (die we toevallig ook nog gepland hebben staan). 

Model: ik, Thema: Film inspired, Make up: Ik zelf

Model: ik, Thema: Film inspired, Make up: Ik zelf

Model: Onyx, Thema: Film inspired, Make up: Onyx

Model: Onyx, Thema: Film inspired, Make up: Onyx

Model: Lois, Thema: Film inspired, Make up: Lois

Model: Lois, Thema: Film inspired, Make up: Lois

Oke, ik moet toegeven dat ik de eerste foto van mezelf echt niet mijn beste werk vind... maar ja, wat doe je er aan? haha.

Vorige week hadden we het thema dieren, deze keer was iedereen aanwezig. We hebben 3 mensen in onze groep die gewone make up wat heftiger maken en 1 meisje die echt grime doet, zij is er vorige week ook bij geweest en heeft zichzelf omgetoverd in een beest! De foto's van Lois heb ik niet van deze opdracht omdat ze niet tevreden genoeg was om het te laten fotograveren haha!



Model: Onyx, Thema: Dieren, Make up: Onyx


Model: Onyx, Thema: Dieren, Make up: Onyx


Model: ik, Thema: Dieren, Make up: ik zelf



Model: ik, Thema: Dieren, Make up: ik zelf


Model: Dominique, Thema: Dieren, Make up: Dominique


Model: Dominique, Thema: Dieren, Make up: Dominique

Vorige week werd er aan ons gevraagd of we een blog of facebook groep konden starten om dit soort dingen op te delen maar aangezien ik al een blog had dacht ik "Waarom niet hier?!" de komende weken zal ik dan ook meer foto's plaatsen van onze make up dingetjes. Dit is een hele lange post geworden haha, ik hoop toch dat je het leuk vond om te lezen!

Tot snel,
x Joëlle.


4 opmerkingen:

  1. Suuuuuper vet!! Die vlinder is echt heel mooi! En vind die van jou bij thema dieren ook heel leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :) (ook namens onyx die de vlinder heeft gemaakt haha)

      Verwijderen
  2. Hoi Joëlle,
    Ziet er goed uit, ik ben heel benieuwd naar de foto's van deze week!
    groet, Renée

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.lostateminor.com/2013/10/08/extraordinary-photos-of-drag-queens-in-half-drag/

    Ik denk dat jullie deze foto's ook wel wat vinden....

    Groetjes, Renée

    BeantwoordenVerwijderen