Rimmel Stay Matte Foundation Review

Vandaag eindelijk één van de 2 beloofde reviews. Ik was echt toe aan een nieuwe foundation en toen ik zag dat de Trekpleister een actie had waarbij alle Rimmel foundations 8 euro waren sloeg ik mijn slag! 




De foundation zit in een tube met een paarse dop, de tube is mat en voelt daardoor erg vreemd aan. De bovenkant van de verpakking is wit, wat erg snel vies wordt, en de onderkant van de tube is ongeveer de zelfde kleur als de inhoud. Een erg leuk detail vind ik, ik heb de lichtste kleur: 100 Ivory.



De textuur van de foundation is mousse-achtig, het is erg dik en smeert zacht uit. Doordat het mousse is moet het zorgen voor een mat effect, zeker voor mensen met een vette huid is dit handig. 


De foundation blijft na het uitsmeren duidelijk aanwezig en benadrukt haartjes. Op het gezicht zie je een duidelijke laag foundation zitten en zeker als je de dekking wilt opbouwen met meerdere laagjes. De foundation wordt wel snel cakey en hij geeft best wel een masker effect op mijn huid. 


Op de foto hierboven zie je een foto met alleen primer en één laagje foundation op. Zoals je ziet is de kleur best licht voor mij en doordat hij een rode/beige ondertoon heeft past hij totaal niet bij mijn huid. Als je goed kijkt kan je ook zien dat de foundation op mijn gezicht ligt en niet erg mooi met mijn huid blendt. De dekking is verder erg goed en rood-heden zoals puistjes zouden met concealer of nog een laagje foundation zo weggewerkt kunnen worden. 

De dekking is dus erg goed maar blijft hij ook lang zitten? Ik gebruik deze foundation nu ongeveer een week en ik moet zeggen dat hij het toch wel langer uithoudt dan de meeste foundations op mijn glibberige huid. Zeker met het warme weer is het een hele prestatie. Voor de winter is deze foundation een aanrader omdat hij erg dik is. Hij blijft ongeveer 8 uur prima zitten maar wel mét een poedertje er overheen en ik werk hem ongeveer om de 3 uur bij. Voor mensen met droge huidjes raad ik deze foundation af maar als je een gemengde of vette huid hebt zou ik hem zeker proberen!

De Rimmel Stay Matte foundation kost 9,99.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten